BAKGRUND
Den hemsida som fanns, var byggd i ett tema som inte längre uppdaterades och den kringliggande tekniken på webbhotell mm. drog i väg på ett sätt som gjorde att det inte lirade. Delar av sidan hakade upp sig och till slut blev det nödvändigt att bygga om.
GRUNDARBETET
Eftersom det fanns ett grundligt arbete som gjorts med sökmotoroptimeringen och en fungerande struktur, så letade vi upp ett liknande WordPress-tema med en förmodat längre livslängd. Sedan byggde vi om sidan från grunden, stuvade om lite i informationsstrukturen och kunde också välja lösningar på undersidorna som bättre kunde anpassas.
TILLÄGG – ERBJUDANDEN
I butikens verksamhet finns det ett behov av att få folk till butiken. Den målgrupp som bestämt sig för att handla på nätet, är en målgrupp som inte söks. Butikens storlek gör att den återstående del som fortfarande vill besöka en butik fysiskt, är stor nog. Butiken har ett unikt sammansatt produktsortiment fördelat på; GOLF, HERRMODE, DAMMODE samt ACTIVE LIFE.
Vi skapade därför en webbshopshybrid i form av en erbjudandesida. En sida med 15-talet erbjudanden som förändras över tid och gör att sidan är värd att återbesöka. Erbjudandena handlas sedan i butik. Det gör att butiken i alla avseenden söker publiken inom 2-3 mils radie.
En erbjudandesida är det lämpligt att länka till i olika former av annonsering.