AFFÄRSUTVECKLING
Företag och verksamheter kommer ibland in i faser där det kan dyka upp en känsla av att man skulle vilja titta över sin affär utan att för den sakens skull, vända upp och ner på allting.
Kan vi hitta nya målgrupper? Kan vi utveckla de vi har? Hur har vi gjort historiskt? Vi gör en enklare genomgång och ställer oss lite frågor. Jag tittar på verksamheten med ”utifrån-och-in-ögon” ihop med er så att vi kan skapa en plan på vad och hur vi vill göra. Därefter gör vi en tidsplanering. Jag kan också delta i själva genomförandet.
Nuläge och historik
Tillsammans går vi igenom hur ni arbetar idag och tittar även bakåt på historik. Vilka är era målgrupper? Finns det flera affärsområden? Hur är företaget organiserat? Vi kartlägger nuläget. Vilka är USP:arna historiskt och vilka är USP:arna för eventuella, nya målgrupper. Sedan tittar vi på om det går att hitta varianter på detta. Område för område. Vi skapar en mall av informationen där vi samlar den schematiskt för att få en överblick.
Sky Blue Medias roll
Sky Blue Media bidrar med diskussioner i ett utifrån- och in-perspektiv leder och dokumenterar i workshop-form och arbetsmöten. Vi har diskussioner kring hur en eller flera modeller skall kunna utformas så att de uppfyller målgruppernas behov och hur det i sin tur skall kunna generera större volymer. SkyBlueMedia kan sedan vid behov, genomföra delar av projektet.
Slutligen så utvärderar vi. Det behöver inte vara svårare än så.
Vill du veta mer? Maila till mans@skybluemedia.se
UPPGRADERING HEMSIDA
BAKGRUND Den hemsida som fanns, var byggd i ett tema som inte längre uppdaterades och den kringliggande tekniken på webbhotell mm. drog i väg på ett sätt som gjorde att det inte lirade. Delar av sidan hakade upp sig och till slut blev det nödvändigt att bygga om. GRUNDARBETET Eftersom det fanns ett grundligt arbete … Read More
REKLAMFILM & WEBB
HEMSIDAN Under våren 2021 har SkyBlueMedia förändrat startsidan för No1 i Sisjön. Syftet har varit att zooma ut från golfen och inkludera alla butikens olika avdelningar. Förutom golfen syns nu mode för henne och honom, padel och träningskläder. Kika gärna på https://golf-no1.se Till det har en ny flika adderats, FÖRETAGSFÖRSÄLJNING som syftar till att visa att … Read More
Partnerstruktur för Västsvenska Innebandyförbundet
Bakgrund Under september 2020 har jag haft förmånen att träffa nio av Västsvenska Innebandyförbundets föreningar kring frågorna; PR, kontakt med media och arbetet med partners. Innebandyn måste tydliggöra produkten för att förena sig med partners som vill synas ihop med innebandyn för att utveckla den – steg för steg. För att finnas, måste man synas … Read More
Golfbutiken No-1
Bakgrund: Golf No 1 i Sisjön är en fullsortimentshop med ett stort utbud och kunnande inom all typ av golfutrustning. Verksamheten har funnits sedan tidigt 90-tal inne i stan – men sedan några år tillbaks i Sisjön. Förutom golfutrustning och ekipering för golfare finns en avdelning med höglassigt herr- och dammode. https://golf-no1.se/butik-kladbutik Marknadsåtgärder För att … Read More
Genomgång av affärsmodell
Med MMD Consulting AB Bakgrund MMD Tools AB är ett företag som har utvecklat en spelmodell som används i olika typer av grupper som ett verktyg för att skapa naturlig och direkt feedback. Spelen finns exempelvis för styrelser, säljare eller ledare – sju olika. Tillsammans med olika organisationer har även spel skräddarsytts för specifika verksamheter. … Read More
Marknadsundersökning för Göteborgs Innebandyförbund
Göteborgs Innebandyförbund ansvarar för seriespelet av innebandyn i Göteborg. Spelscheman, regelärenden, domartillsättning, utbildningar och allmän utveckling inom Göteborgsdistriktet är områden som tillhör det löpande arbetet. Verksamheten är organiserad genom en Styrelse och dess underkommittéer som bemannas av förtroendevalda. Operativt sköts det mesta via förbundets kansli med fyra-fem anställda på Engelbrektsgatan i Göteborg. Under maj månad … Read More